Brak. Typický příklad literatury, který bych nazval „výzkumný“. Charakterizoval bych to vzletnými slovy, obkecavacím jazykem (a často používáním cizích slov, u této knihy tento prvek není tak zastoupen), teoretizováním. Tento styl zpomaluje čtení, zdržuje překlad do srozumitelné řeči, aby se často dozvěděl, že autor nic světaborného neřekl, jen to řekl akademicky, vzletně. K tomu u této knihy jsou chyby sazečské, např. na straně 113 je odkaz na tabulky 2 a 3, nicméně takto označené objekty v knize nejsou, jen objekty označené jako obrázky, které opět snižují srozumitelnost, resp. zpomalují čtení. V knize se doslova obkecává výzkum, nicméně kompletní zadání otázek chybí, tudíž je na čtenářovi si dost věcí domýšlet. Např. na straně 129 je koláčový graf, kde 79 % odpovědí je nevím na otázku pohlaví. Autor si domýšlí, že jakoby respondentí nebyli schopni určit zdroj, nicméně na straně 127 je otázka, kolikrát jste byl verbálně napaden a ze strany 126 vyplývá že ten, kdo byl napaden, bych vícekrát napaden než jednou. Pokud otázka nebyla zmnožena, 50 procentních bodů je z důvodu toho, že byl napaden vícekrát, potenciálně jinými pohlavími…
Celkově nestojí za čtení kniha.
Oficiální popis: Školní prostředí není jen místem vzdělávání, ale také bezpečného rozvoje žáků. Tato publikace se zaměřuje na rozpoznávání a interpretaci varovných signálů, které mohou naznačovat potenciální rizika, jako je šikana, násilí, závislosti či dokonce útoky aktivního střelce. Autor přináší podrobný přehled teoretických východisek a výsledky několika rozsáhlých výzkumů v oblasti prevence agrese a bezpečnosti ve školách. Zabývá se nejen identifikací varovných signálů, ale také jejich analýzou a navrhováním efektivních intervencí.
Kniha nabízí cenné informace o tom, jak učitelé a školní personál mohou rychle a účinně reagovat na rizikové situace a poskytnout žákům potřebnou podporu. Důraz je kladen na komplexní přístup zahrnující nejen odborníky, ale také rodiče a komunitu, kteří hrají klíčovou roli v budování bezpečného prostředí. Publikace obsahuje praktická doporučení a strategie pro řešení mimořádných událostí, mezi které patří i útoky tzv. aktivního střelce.
Díky rozsáhlým výzkumům, které publikace shrnuje, získají školy cenné empirické údaje pro tvorbu účinných preventivních opatření. Výzkumy přinášejí důležité poznatky o bezpečnostních hrozbách ve školách a navrhují konkrétní kroky pro jejich řešení.
Kniha je důležitým nástrojem pro každého, kdo se zabývá školní bezpečností, ať už jde pedagogy, školní psychology, další odborníky, ale také rodiče.
Autorkou předmluvy je doc. PhDr. Ludmila Čírtková, CSc., dr. h. c.