Kniha vhodná pro všechny, jen citlivky, lidé neotupělí díváním se na televizi, se musí připravit, že možná je příběhy dojmou, budou brečet apod. Kniha je útlá, výživná. Příběhy ze života jsou prokládány teorií, výňatky ze zákona. Vše psáno stručně, ale přitom dostatečně výstižně. Je možné, že i tak vám čtení bude trvat déle a budete muset vydýchat jednotlivé příběhy. Zvláště pokud si budete uvědomovat, že to nejsou pohádky, spíše horory, ale něco, co se skutečně stalo, děje. Nemusíte souhlasit s názory autora, s některými nesouhlasím, i když je chápu, ale prostě ty příběhy jsou samopopisné. Dovolím si ukázku, kterou lze rozebírat z mnoha úhlů: „Nechci, aby byl na mě naštvaný, tak jsem mu řekl, že jste mu lhali vy. Že nejde do děcáku, ale že si ho zítra opravdu vezmu domů. Doprdele, vždyť má zítra narozeniny [8 let], co bych to byl za tátu, kdybych mu to řekl. Ale až si všechno zabalí, tak mu to nějak vysvětlete, že jsem se třeba spletl, nebo že jsem to nevěděl, nebo že jsem to nechtěl, ale že jste to takhle rozhodli za mě. Díky.“
Oficiální popis: Toto je kniha o dětech žijících v ústavní péči – o dobré práci s nimi i o špatné práci s nimi, o jejich příbězích, o rozhodnutích dospělých i o možných lepších volbách. Čtenář zde nalezne anonymizované, ale reálné příběhy dětí, základní teoretické (odborné) minimum i přímé citace samotných dětských hrdinů. Takové, které mohou inspirovat, anebo třeba někomu pomohou otevřít oči a uvědomit si, že i ten „zlý rozmazlený spratek“ má pro své špatné chování důvody. Že to může být výkřik nesouhlasu, odporu a zhnusení některými lidmi, s nimiž se dítě setkalo. Stejně tak kniha vyjadřuje hluboký obdiv a poděkování některým lidem, kteří v této sféře pracují.
Kniha je upřímná a surová – pojmenovává věci a situace reálnými slovy s reálnými pocity, nehledá ani líbivé fráze, ani korektně přijatelné opisy. A přestože je název knihy vulgární (a čtenář po přečtení několika stránek brzy pochopí proč), není kniha nijak podbízivě senzační, ale naopak pevně zakotvená v terénní praxi i odborném psychologickém, psychoterapeutickém a pedagogickém zázemí.